Yol Bariyerleri / EN 1317-5 Belgelendirme

EN 1317 Avrupa Standardi, YAPI MALZEMELERI YÖNETMELIGI (CPR) çerçevesinde gelistirilmis ve Subat 1989'da olusturulmustur.

EN 1317, Yol Koruma Sistemleri için ortak test ve sertifikasyon prosedürlerini tanimlar. EN 1317-5 standardi için çerçeve olarak hizmet vermektedir CE isareti gibi yol güvenligi sistemlerinin Engelsiz , çarpisma yastiklari , Bariyer terminal uçlarinin ve Geçisler . CE isaretini alabilmek için, yol güvenlik sistemleri EN 1317'de açiklanan gereklilikler izlenerek test edilmelidir.

Avrupa'da uygulanabilmesi için, Araç Emniyet Sistemleri (VRS) Avrupa Standardi EN 1317'nin gerekliliklerini karsilamalidir. Sistemler, parametreleri ve kabul kriterleri norm tarafindan tanimlanan çarpisma testlerine tabi tutulmalidir. Test sonuçlarina bagli olarak sistemler performans siniflarina ayrilir. Her bir VRS türü , EN 1317'nin ayri bir bölümünde degerlendirilir:

EN 1317-1: Terminoloji ve test yöntemleri için genel kriterler

Bu Avrupa Standardi, çarpma ve çarpma siddeti seviyeleri altinda yol koruma sistemleri için ürünlerin performansinin ölçülmesine yönelik hükümler içerir ve sunlari içerir:

  • Site verilerini test edin
  • Yol emniyet sistemleri için tanimlar
  • Darbe testlerinde kullanilan araçlar için araç özellikleri (yükleme gereksinimleri dahil)
  • Araçlar için enstrümantasyon
  • Etki siddet seviyeleri dahil olmak üzere çarpisma etki verilerini kaydetme hesaplama prosedürleri ve yöntemleri
  • VCDI

EN 1317-2: Araç parapetleri dahil güvenlik bariyerleri için performans siniflari, darbe testi kabul kriterleri ve test yöntemleri

Bu Avrupa Standardi , araç parapetleri, koruma siniflari, çalisma genisligi, araca girme ve çarpma siddeti seviyeleri dahil olmak üzere güvenlik bariyerlerinin darbe performansina iliskin gereksinimleri belirtir .

Güvenlik bariyerleri

Bu standart kapsaminda çarpisma testleri araba, 10 ton ile 38 ton arasinda degisen kamyonlar ve yolcu otobüsleri gibi çesitli araç tiplerini gerektirir ve bu sartlar izlenerek yapilmalidir.

 

 

Ölçek

Araç

Kütle (kg)

Hiz (Km / h)

Açi

TB11

Araba

900

100

20

TB21

Araba

1300

80

8

TB22

Araba

1300

80

15

TB31

Araba

1500

80

20

TB32

Araba

1500

110

20

TB41

Sert Kamyon

10.000

70

8

TB42

Sert Kamyon

10.000

70

15

TB51

otobüs

13.000

70

20

TB61

Sert Kamyon

16.000

80

20

TB71

Sert Kamyon

30 000

65

20

TB81

Belden Kirmali Kamyon

38 000

65

20

 

Standart, sinirlanacak araç tipine bagli olarak güvenlik bariyerleri için birkaç muhafaza seviyesi tanimlar. Belirli bir sinirlama seviyesindeki bir bariyer için, bir veya iki çarpisma testi yapilmalidir.

 

Seviye

 Ölçek

 Düsük açi

T1

T2

T3

TB21

TB22

TB41 + TB21

 Normal

N1

N2

TB31

TB32 + TB11

 Yüksek

H1

L1

H2

L2

H3

L3

TB42 + TB11

TB42 + TB11 + TB32

TB51 + TB11

TB51 + TB11 + TB32

TB61 + TB11

TB61 + TB11 + TB32

 Çok yüksek

H4a

H4b

L4a / b

TB71 + TB11

TB81 + TB11

Agir araç + TB11 + TB32

 

 

NOT Bu Avrupa Standardi, EN 1317-1 ile birlikte okunmalidir . Bu standartlarin her ikisi de EN 1317-5'i desteklemektedir .

EN 1317-3: Performans siniflari, darbe testi kabul kriterleri ve çarpma yastiklari için test yöntemleri

Bu Avrupa Standardi, araç çarpismalari sirasinda çarpisma yastiklarinin performansina iliskin gereksinimleri belirtir . EN 1317-1 ve EN 1317-5 ile birlikte okunmasi gereken darbe testleri için performans siniflarini ve kabul kriterlerini belirtir .

ENV 1317-4: Performans siniflari, darbe testi kabul kriterleri ve güvenlik bariyerlerinin terminalleri ve geçisleri için test yöntemleri.

Bu Avrupa Ön Standardi, terminallerin ve geçislerin performansi için gereksinimleri belirtir . Darbe testleri için performans siniflarini ve kabul kriterlerini tanimlar.

EN 1317-5: Araç emniyet sistemleri için ürün gereksinimleri ve uygunluk degerlendirmesi

Bu Avrupa Standardi, asagidaki araç emniyet sistemlerinin uygunlugunun degerlendirilmesi için gereksinimleri belirtir:

  1. Güvenlik Bariyerleri
  2. Çarpma Minderi
  3. Terminaller ( ENV 1317-4 bir EN oldugunda geçerli olacaktir )
  4. Geçisler ( ENV 1317-4 bir EN oldugunda geçerli olacaktir )
  5. Araç / Yaya korkuluklari (yalnizca araç sabitleme islevi için)

Yaya korkuluk gereksinimleri bu belgede kapsanmamaktadir. Hava kosullarina göre dayanikliligin degerlendirilmesi için gereksinimler bu belgeye dahil edilmistir. Diger dayaniklilik biçimleri (örnegin deniz ortami, kum asinmasi) için gereklilikler dahil edilmemistir. Geçici engeller bu belge kapsaminda degildir.

 EN 1317-6: Yaya koruma sistemi - Yaya korkuluklari

Bu Teknik Rapor, yol köprüleri, yaya köprüleri, istinat duvarlari ve benzer sekilde yükseltilmis yapilar üzerindeki yaya korkuluklarinin tasarimi ve üretimi için geometrik ve teknik gereklilikleri belirtir. Bu Teknik Rapor ayrica bu ürünlerin etiketlenmesi ve isaretlenmesi için test yöntemlerini ve hükümleri de belirtir. Bu Teknik Rapor sunlari kapsamaz:

  • Araç Emniyet Sistemleri
  • Konut, Ticari veya Endüstriyel binalarda ve çevreleri içinde yaya sinirlama sistemleri
  • Sert olmayan raylar (yani halat, kablolar)

Bu Teknik Rapor, demiryollari, nehirler ve kanallarin üzerinden geçen yapilarda yaya korkuluklari için kullanilabilir.

EN 1317-7: Performans siniflari, darbe testi kabul kriterleri ve güvenlik bariyerlerinin terminalleri için test yöntemleri

EN 1317'nin bu bölümü, terminallerin etki performansi , performans siniflari, yanal yer degistirme, araç yeniden yönlendirme siniflari, terminal yönü siniflari, VCDI ve çarpma siddeti seviyelerine iliskin gereksinimleri belirtir.

 NOT Bu Avrupa Standardi, EN 1317-1 ile birlikte okunmalidir . Bu standartlarin her ikisi de EN 1317-5'i desteklemektedir . Bir terminalin performansi genellikle bagli bariyere baglidir.

TS 1317-8: Motosikletçi çarpismalarinin çarpma siddetini güvenlik bariyerleriyle azaltan motosiklet yol emniyet sistemleri

Bu Teknik Sartname, PTW araçlarindan düserek zeminde kayarken güvenlik bariyerlerini etkileyen PTW binicileri için çarpma siddetinin azaltilmasi için tasarlanmis sistemlerin darbe performansi için gereksinimleri belirtir. Ilgili koruma sistemleri, PTW sürücü korumasi veya risk azaltma özelligine sahip bariyerlere veya bariyerlere takilan sistemlerdir. Bu Teknik Sartname, bariyerlerin araç baglama yeteneklerinin ve çarpan arabalarin yolculari için olusturduklari risklerin degerlendirmesini hariç tutar. Çarpan araçlarin performans degerlendirmesi EN 1317 1 ve EN 1317 2 kapsamindadir. Bu Teknik Sartname, sürücü etkilerine göre sistemin sürücü hiz siniflari, etki siddeti ve çalisma genisligini dikkate alarak performans siniflarini tanimlar.

 

 


Abone olun

Güncel bilgiler E Mailinize gönderilecektir