2. TARAF DENETIMLERI

2. Taraf denetim tamamen tedarikçilere yapilan tetkikler ve denetimlere verilen genel bir addir.Kuruluslar,kendi tedarikçilerinin belirli faaliyetlerini ve faaliyet isleyislerini yerinde incelemek isteyebilir.Bu durum oldukça normaldir.Bir çok kurum tedarikçilerine bu gibi tetkikler yaparlar.Kuruluslar bu gözlemlerde sunu amaçlamaktadirlar;sistem de olan uygulama eksiklerini,yanlis uygulamalari,tedarik uygulamarinda olan farkliliklari düzeltmektedir.Bu düzeltme sistemi için tetkikler sonucunda tespit edilen ve düzeltilmesi istenilen noktalari düzeltici ve yanlislari önleyici bir sekilde rapor ederler.Bu raporla beraber 2.taraf denetim dedigimiz isleyis gerçeklesir.2.taraf denetiminin isleyisi tamamen bundan ibarettir.

2. Taraf denetimi neden yapilir diye bir düsünceye kapilirsaniz cevaplari oldukça basittir.Her kurulus ürünlerini yada hizmetlerini tedarik ettigi tedarikçisine 2.taraf denetimi uygulamalidir.Bu Atacert olarak tamamen bizim tavsiye ettigimiz bir uygulamadir.bizimle çalisan firmalarimiz içinde siklikla yapilmakta olan bir tetkik sistemidir.

2. Taraf denetimi sonucunda firma tedarikçisini daha iyi tanimaya baglar, aralarinda ki güven bagi için bile bu gereklidir.

Tedarikçi ile anlasma sürecinde mutlaka tedarikçi hakkinda edinilen bilgiler bulunmaktadir.Bu bilgilerin dogrulanmasi için 2.taraf denetim gereklidir.2.taraf denetim sonucunda edinilen bilgilerin dogru olup olmadigi yerinde tespit edilir.

Tedarikçinin tedarik süreciyle ilgili gözden kaçirmis olabilecegi eksiklikler yada daha iyi olabilecek yönetimler için DÖF açilir ve bu sayede tedarikçi kendi eksiklerinin farkina varir.Tedarikçinin kendi eksiklerini gidermesi için belirli bir süre belirlenir ve tedarikçi bu süre içerisinde eksiklerini giderir.Tedarikçinin daha dogru bir is isleyisi içerisinde tedarik ettigi ürün ve hizmeti tedarik etme süresinde daha dogru bir isleyis ile tedarik etmeye devam eder.

Yerinde yapilan tespitler ile tedarikçiye iyilestirme önerileri sunularak, tedarikçinin süreçlerini gelistirmesi, iyilestirmesi saglanir ve dogru orantili olarak kurulusa daha iyi sartlarda ürün/hizmet sunar.

Belirli araliklarla yapilan bu tetkikler sayesinde tedarikçinin daha düzenli bir proje yönetimi ile islerini götürmesi saglanir ve is aksayisi bu tetkikler sayesinde en minimum seviyeye indirilir,her iki taraf içinde yarar saglanir.


Abone olun

Güncel bilgiler E Mailinize gönderilecektir